Johanna Friberg

Hoh National Rainforest
 
 
Idag har Kathy, Roger och jag varit i Forks. Vi började vår lilla roadtrip vid 7 i morse och körde till Edmonds och tog en färja över till Kingston. Därifrån fortsatte vi sedan mot Port Gamble och tanken var att vi skulle gå en runda i stan, men regnet fullkomligt öste ner så vi tog bara en tur runt i informationshuset och kollade på lite fossiler och annat spännande innan vi fortsatte. Vi åt lunch i Port Townsend, och där bytte vi ut regnet mot strålande sol. God mat, trevligt sällskap och fantastisk utsikt tackar man ju inte nej till. Fortsatte sedan mot vår destionation och körde då förbi den här vacka sjön, Lake Crescent..
 
Planen var den att vi skulle besöka Hoh National Rainforest i morgon, men när vi anlände till Forks så var vi i så pass god tid att vi beslöt oss för att ta det idag. Och ja, jag säger bara regn regn regn heeela vägen, vad ska man förvänta sig när man är i en regnskog? Men gissa vad!!! Så fort vi hoppade ut bilen så slutade det regna och solen kom fram!!!! SÅ HIMLA FIIINT!!!!!!!!!
 
 
 
 
 
Maaaagiskt ställe... Och solen gjorde ju en hel del lan man ju lugnt säga ;-) Återvände till Forks och utforskade staden lite, finns typ bara Twilight-relaterade saker här och för mig som inte var så imponerad av storyn så var det kanske staden inte var den mest intressanta jag besökt ;-) Men det duger gott och väl för mig!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress